Impresii de calatorie din Halkidiki, partea 1

in Grecia, Sugestii si informatii utile / 1 comentariu

Dragii nostri,

La inceputul sezonului estival am participat la un info trip in Grecia, unde am vizitat mai multe hoteluri si resorturi din zonele Halkidiki si Pieria. Pentru ca zonele sunt total diferite si impresiile implicit la fel, am zis ca voi imparti experinta mea in trei articole: unul pentru zona Halkidiki Sithonia, unul pentru zona Halkidiki Kassandra si unul pentru zona Pieria.
In articolul de azi voi vorbi despre Halkidiki, mai exact despre hotelurile situate pe bratul Sithonia.
1-sithonia

In prima zi am vizitat resortul de la Porto Carras, hotelurile Meliton si Sithonia. Acest resort este unul de mare renume si prestigiu, fiind construit acum foarte multi ani, mai exact de Gianni Carras la sfarsitul anilor 1960. La momentul respectiv era perla rivierei grecesti, oferind servicii de lux pentru magnatii vremurilor. In momentul de fata resortul continua sa ofere servicii de top, conform clasificarii de 5 stele, primind de-a lungul timpului 8 premii pentru calitatea serviciilor. Resortul are 2 hoteluri de 5 stele, 2 centre spa wellness, cel mai mare centru de conferinte din nordul Greciei, teren de golf cu 18 gauri, 9 terenuri de tenis, centru de echitatie, marina, plus cea mai mare podgorie organica din Grecia. Pe langa aceste 2 hoteluri, resortul are si o vila de lux – Villa Galini, care pana acum nu era deschisa circuitului turistic. Din acest an insa, vila poate fi rezervata pentru turistii VIP. Resortul in sine este impunator, dar ca si observatie personala, are nevoie neaparat de o “schimbare la fata”, in sensul ca niste renovari/ modernizari ar fi necesare la hoteluri. Fiind contructii atat de vechi, au acest aspect de vechi, mobilierul are si el imaginea asta uzata si cam deranjeaza privirii. La banii pe care ii platesti ca sa vii aici, ma asteptam totusi sa arate mult mai bine. Pe mine personal ma cam deranjeaza sa intru intr-o cladire care arata asa, e mare pacat. Chiar nu inteleg de ce nu investesc intr-o renovare totala, sa schimbe de la podele, tavanele alea false din lemn care sunt chiar oribile si pana la mocheta si mobila veche de zeci de ani … pana la varul de pe pereti. Deja sunt “expirate” si le strica din imagine. In rest, jos palaria :)
26919_Porto Carras Grand Resort

Apoi ne-am oprit la hotelurile Lagomandra si Lagomandra Beach. Lagomandra are 4 stele si ca sa ajungi la plaja trebuie sa traversezi soseaua printr-o pasarela, iar Lagomandra Beach este de 5 stele si situat pe plaja. Este un resort mult mai ieftin decat Porto Carras bineinteles, vorbim despre cu totul altceva, dar arata foarte bine si la interior si la exterior. Suitele si Maisonette-le accepta copii gratuit pana la 16 ani si sunt foarte frumos mobilate. Mi-a facut o impresie foarte buna si recomand acest complex cu mare incredere.

De aici am plecat catre hotelul Anthemus Sea Beach & Spa de 5 stele. Superb! Iarasi un hotel care mie mi-a ramas la suflet. Arata foarte bine si in interior si spatiile exterioare cu foarte multe flori si verdeata. Centrul spa & wellness este cu specific asiatic si hotelul are 5 welness suites care arata incredibil si au piscina privata, cu iesire din living. Ce am retinut insa la acest resort este ca la restaurant se gateste live, in fata clientului, bucataria fiind vizibila catre turisti, iar bucatarul Chef pregateste in fiecare seara meniuri cu specific din fiecare regiune a Greciei. Deci daca doriti sa experimentati bucataria traditional greceasca, acest hotel este ideal pentru Dvs. Se gateste numai greceste! Ceea ce mie mi se pare raiul pe pamant :) Ca sa fac o mica paranteza, cat am stat in acest info m-am saturat mancand paste, cartofi prajiti cu gratar si salate. Marea majoritate a hotelurilor opteaza pentru un meniu european, ceea ce mi se pare atat de aiurea si e mare pacat. Grecii au o bucatarie deosebit de gustoasa si daca ma duc in vacanta la un hotel in Grecia, ma astept sa mananc ceva traditional, nu ce am si eu la mine acasa. Deci retineti acest hotel – o mare bila alba pentru restaurant.
anthemus

Si pentru ca nu puteam sa vedem numai hoteluri de lux, urmatoarea oprire a fost la un hotel de 3 stele plus, Assa Maris. Camerele duble sunt folosite si ca triple pentru ca au un pat matrimonial si unul single, iar family room are 2 camere (una cu pat matrimonial si una cu 2 paturi twin). Ce am observat eu aici este restaurantul – cam mic pentru capacitatea de cazare, dar compenseaza cu o terasa foarte mare si frumoasa situata in fata restaurantului. Au mers probabil pe ideea ca lumea va sta si va manca afara, si nu in interior. In rest, eu am numai cuvinte de lauda pentru ei. Mi-au placut foarte mult spatiile exterioare, cu multa verdeata si flori, foarte bine ingrijite, piscina mare, iar plaja este superba. Lata, cu nisip, si numai a lor, ceea ce ofera o senzatie de intimitate si liniste. Mie mi se pare un complex foarte ok pentru 3 stele si functioneaza in sistem all inclusive. Raportul calitate – pret mi se pare corect.
assa maris

Porfi Hotel este iarasi un hotel de 3 stele ok, asemanator cu Assa Maris. Camerele aici sunt o idee mai frumoase, dar spatiile exterioare mi s-au parut mai frumoase in partea cealalta. Si ei au piscina si acces la plaja privata, folosita doar de turistii cazati in hotel. Din punctul meu de vedere, pentru o familie care nu doreste sa cheltuie foarte multi bani este un hotel bun, cu servicii ok.

Si ca sa nu ma dezmint nici de data asta, o sa va spun unde sa NU va duceti in vacanta in Sithonia. Hotelurile Toroneos de 2 stele plus si Sithonia Village de 3 stele, care mie mi se par oribile la ultimul grad si nu merita mai mult de 2 stele cu cea mai mare indulgenta din partea mea. Camerele sunt urate, cu paturi d-alea turnate din ciment (nu stiu daca intelegeti ce vreau sa spun, dar poate ati mai vazut asa ceva si prin alte parti; rama patului si noptierele sunt din ciment), locatiile in sine sunt oribile si sunt sigura ca si serviciile sunt la fel. Daca totusi alegeti sa mergeti in vacanta la unul dintre ele, nu va asteptati la mare lucru. Arata ca hotelurile noastre de pe litoral, alea comuniste de 1 stea…

Si cu asta am terminat hotelurile pe care le-am vizitat pe bratul Sithonia :) In articolul urmator o sa ne mutam pe bratul Kassandra.
Daca aveti impresii proprii despre hotelurile de mai sus sau despre alte hoteluri din zona, asteptam cu mare drag parerile si sugestiile voastre!

Adriana BUIUCA
Agent de turism

1. Ana Ocunschi

Imi pare rau sa aud ca resortul Porto Carras nu a fost ingrijit corespunzator. Am petrecut acolo clipe minunate! Zona e superba…Va recomand sa mergeti si la Toroni, unde este un golfulet desprins din paradis….

Lasati un comentariu

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>