Agentii tepare si goana clientului dupa chilipiruri

in Sugestii si informatii utile / 20 comentarii

Dragii mei,

De ceva vreme ma tot bate gandul sa scriu acest articol, dar din lipsa de timp si chiar si din frica de a nu parea prea critica, am amanat acest moment.
descărcare

Insa pornind de la scandalul ivit zilele acestea cu agentia de turism din judetul Timis, care a tepuit zeci de familii si le-a lasat cu ochii in soare dupa ce au platit cateva sute de euro pe o vacanta de vis in Tenerife, am zis ca poate e momentul sa punem punctul pe “i” si sa facem putina lumina in industria asta numita “Turism”. Nu de alta, dar sunteti bagati toti in aceeasi oala si suferim si noi, agentiile serioase, fara sa avem vreo vina.

In era informatiilor, cam oricine gaseste orice pe internet. Motiv pentru care din ce in ce mai multi turisti considera ca nu mai au nevoie de ajutorul unui agent de turism pentru a-si planifica si achizitiona o vacanta. Ca se pricep foarte bine si singuri. Romanu’ pana la urma e auto-didact si stie sa faca de detoate. E si medic si farmacist si electrician si agent de vanzari si orice vrea el. Dar lucrurile nu sunt chiar asa.

1. Ok, te pricepi sa iti emiti singur un bilet de avion pe nu stiu ce site sau aplicatie din telefon, dar de multe ori din lipsa de experienta, comiti o greseala, completezi ceva gresit si te trezesti ulterior ca ai ceva probleme. Ba cu bagajele, ba cu taxa de minor, ba nu poti sa faci check-in inainte de plecare, etc. Si atunci cand te vezi invins si lipsit de ajutor, vii la agentia de turism de langa casa cu biletul in mana si rogi agentul de turism sa iti rezolve problema. Pai sa ne fie cu iertare, dar de ce nu ai venit la mine de la bun inceput? Pentru un comision de 10-20 euro pe care ti-l percepe o agentie, acum stateai linistit si aveai tot ce iti trebuie. Nu iti mai frecai mainile disperat ca tu maine ai zbor si cand ai introdus datele copilului, ai facut ceva gresit si acum compania nu te lasa sa ii faci check-in online si nici nu iti raspunde nimeni la nr de telefon de asistenta de pe site (daca ai luat de la o companie straina, care nu are sediu si in Romania, ai slabe minime sa iti raspunda cineva vreodata ca sa te ajute) si cel mai probabil trebuie sa te duci in aeroport si sa ti-l faca ei acolo, ceea ce te va mai costa niste bani in plus. Adica in prima instanta esti priceput si ti-l emiti singur, dar cand dai de greu, vii repede la un agent de turism sa te scoata din belea. Vedeti voi unde este nedreptatea? Haideti sa ne vedem fiecare de meseria noastra si sa nu ne mai dam asa de buni in toate, zic eu.

2. Pai daca mi-am facut singur biletul de avion, de ce sa nu imi iau singur si cazarea de pe net? Ce e asa de complicat? Si incep sa intru pe Booking si alte site-uri similare si atras de multitudinea de oferte, gasesc un hotel de 4 stele la 200 euro/7 nopti si zic ca am facut cea mai buna afacere a vietii mele. Bag datele de pe card ca si garantie si gata, am rezervarea facuta. Pai bun, dar unde se afla hotelul? Sau la ce distanta de obiectivele turistice? Tu factura primesti? Tu un nr de telefon de contact in caz de vreo problema primesti? Ce garantie ai cand ajungi la hotel ca rezervarea ta exista cu adevarat? Stiu cazuri concrete cu rezervari facute pe Booking cand au ajuns la receptie si nu aveau camera. Ce faci atunci? Suni la booking sa ceri socoteala? Pai cui? Ca nu ai cui. Sau mai stiu caz cand a facut rezervarea si ca sa fie sigur cu vreo 2 zile inainte de check-in a sunat la hotel sa verifice si stiti ce i s-a spus? Da, rezervarea exista, dar Dvs sunteti roman? Ne pare rau, hotelul nostru nu accepta romani (mai sunt si cazuri d-astea tot din cauza romanilor care s-au dus si au facut prapad acolo si ne-au dat interdictie). Si omul a ramas brusc fara rezervare. Norocul lui a fost ca a avut inspiratia sa verifice, altfel ajungea acolo si dormea in boscheti. Si iarasi revin cu intrebarea: cui ii ceri tu socoteala de la Booking sau orice alta platforma online pt problema ta?

3. Disperarea oamenilor de ieftin. Intelegem ca lumea nu are bani, ca salariile sunt asa cum sunt in Romania, ca faci eforturi mari ca sa pleci in vacanta in Grecia o saptamana. Dar haideti sa nu mai transformam ceea ce initial este un vis si o dorinta de a petrece frumos intr-un loc frumos, intr-o vanatoare disperata de chilipiruri. Oameni buni, ce e ieftin e si prost! In marea majoritate a cazurilor, cand dai 50 euro pe 1 saptamana de cazare la nu stiu ce vila in Paralia, nu te astepta sa ai altceva decat o camera ponosita, cu un pat ruginit si o baie cu egrasie. Asta iti doresti tu de la vacanta ta? Haideti sa devenim mai selectivi, sa ne dorim sa primim servicii bune, la bani acceptabili. Nu zice nimeni ca trebuie sa te duci la hoteluri de mii de euro, dar si un hotel decent costa cateva sute de euro. Ca sa citez pe cineva “Cand tu dai 1 leu pe o paine, ai pretentia sa primesti de banii astia cozonac?” Nu se va intampla niciodata! De aici si numeroasele reclamatii ca am luat la nu stiu ce hotel si era mizerabil, servirea proasta, personalul deloc amabil si asa mai departe. Pai daca tu ai ales sa te duci acolo? Cine te-a pus? Ca agentul tau de turism cu siguranta nu te va trimite intentionat la un hotel prost. Pentru ca nimeni nu isi doreste clienti nemultumiti si reclamatii. Agentul de turism se bucura cand il suna clientii lui sa ii multumeasca pentru vacanta oferita, ca a fost bine si s-au simtit minunat. Asta e satisfactia noastra.

4. Agentiile si site-urile dubioase. Luam exemplu agentia din Timis cu Tenerife. Cand faci un sondaj de piata si vezi ca in general un hotel de 4 stele cu all inclusive costa cam 800-900 euro/ 7 nopti/ charter din Bucuresti si dai brusc peste o agentie care iti da cu 400 euro aceleasi servicii, nu iti pui o intrebare, nu ti se pare cam suspect? De vreme ce numeri pe degete tour-operatorii din tara noastra care au cursele charter directe pe destinatia asta si inevitabil toate agentiile revanzatoare din tara cumpara de la ei, cum se gaseste una mai cu mot sa vanda la jumatate? Pai jumatatea aia lipsa cine o suporta? In niciun caz tour-operatorul sau agentia revanzatoare. TU. Prin faptul ca ramai cu banii dati si fara vacanta. Practic faci o donatie catre o companie care ulterior nu va avea nicio remuscare sa te lase pe drumuri.

5. Migratia de la o agentie la alta. Chiar astazi postase o colega din alta agentie o situatie cu niste clienti care au mai cumparat in trecut de la ea si au fost multumiti. I-au cerut si anul asta o oferta pe Turcia la un anumit hotel, agenta le-a dat tarifele si pentru faptul ca au gasit pe o platforma de rezervari cu 20 euro mai ieftin (!!!) nu au mai luat de la ea, ci s-au riscat si au virat banii la site-ul respectiv, doar pentru ca era mai ieftin. Pai nu ar fi frumos acum, vorba ei, sa le dea teapa? Ca asa merita. Cand tu te zgarcesti la 20 euro si in loc sa iei de la un om care stii ca e serios si ca te-a mai servit si in trecut, preferi sa te risti cu un site de care nu stii nimic doar pt ca ti-a dat mai ieftin, pai in cazul asta iti cam meriti soarta. Si din pacate in turism lucrul asta se intampla frecvent. Turistul nu este fidel agentului de turism care l-a servit cu amabilitate si alta data. S-a ajuns sa negociem ca la piata, vreau reducere nu stiu cat, nu vreau sa platesc taxele de aeroport, nu vreau sa platesc 2% comisionul de risc valutar, daca imi dai cu atat iau de la tine, daca nu, iau de la X. E deplorabil, sincer. Asta deja nu mai inseamna turism.

Si mai pot continua cu diverse exemple si situatii, dar cred ca m-am intins cu vorba destul. Nu vreau nici sa va plictisesc.

Ca si o concluzie: acordati mai multa incredere agentilor de turism, nu va mai bateti cu pumnul in piept “eu stiu mai bine” ca s-a dovedit in nenumarate randuri ca nu e asa si haideti sa invatam sa ne respectam mai mult pe noi ca viitori turisti. Sa ne dorim sa primim consiliere buna, sa ne dorim sa primim calitate, sa venim din vacanta multumiti de banii pe care i-am dat si serviciile pe care le-am primit, sa nu mai visam ca cu bani putini stam in conditii de lux si sa deschidem mai bine ochii inainte de a da banii unor asa zise site-uri / platforme de rezervari online, in spatele carora nu stim cine se afla si pe cine putem trage la raspundere in caz de vreo problema. Daca respectati cat de cat acesti pasi, este imposibil sa fiti nemultumiti :)

Zile insorite si vacante frumoase va doresc!

Adriana Buiuca
Director de agentie Amethyst Tour Constanta

  1. leon

    Un articol scris cu 0 cunostinte despre ce inseamna online.
    Serviciile si customer supportul de la multe agentii online (mai ales booking) il depaseste de departe pe cel al agentiilor traditionale.

    • amethyst

      Pai si daca suportul este asa de bun pe Booking, va intreb eu pe Dvs: de ce vin oamenii sa se planga la mine ca au ramas cu ochii in soare? Cu rezervare facuta si fara hotel? Chiar un membru al familiei mele si-a facut pe booking rezervare si cand a ramas fara vacanta, a dat mail sa faca plangere pt problema lui si nici pana in ziua de azi nu a primit niciun raspuns, stimate domn. Si sa tot fie vreo 2 ani de atunci!

    • un agent de turism

      customer support la care agentii online domnule leon… cel cu cunostinte peste 0??? Cunoscatorule… da-ne nume! Booking o fi avand suportul bine pus la punct, dar pentru asta trebuie mai intai sa iti raspunda la telefon. La orice ora, daca se poate … la fel cum raspundem noi, agentii, tuturor turistilor nostri zi-lumina si facem customer support de acasa, ridicati de la masa duminica la pranz.Toate cele bune!

  2. Dordea Petre

    Va felicit pentru acest articol. Nu am vazut asa ceva nicaieri, explicat asa de frumos fiecare situatie din epoca ieftin, ieftin, ieftin.

    • un agent de turism

      Consider ca un singur lucru le-ar rezolva pe toate: O educatie turistica! Sa inteleaga clientul/ tursitul ca prestam un serviciu in interesul lui, iar acest serviciu costa. Ca toate deplasarile, infotrupurile, cataloagele, materialele, utilitatile, etc de care pana la urma el beneficieaza COSTA! Si culmea e ca nu am vazut pe nimeni sa negocieze o ceafa de porc la macelarie si sa spuna ca daca ia si parizer sa ii lase 10 lei din total.

      Felicitari pentru articol si pentru “spirtul de pe rana” – e dureros dar sanatos :)

  3. Oana Serban

    Stimata doamna Buica,
    Marturisesc ca am fost pur si simplu oripilata de acest articol. Inteleg ca va deranjeaza ca oamenii incep sa isi organizeze singuri vacantele si nu mai apeleaza la agentii asa ca in vremurile bune, de dinaintea internetului, dar…chiar se scrieti asa ceva?
    In primul rand, stimata doamna, bine ati venit in marele circuit al economiei de piata! Unde legea o face PRETUL. Excludem cei 1% care merg in vacante si nu se uita la bani, dar in general – in general, nu doar in Romania! – oamenii tind sa aleaga pretul mai mic!
    Iar daca e acelasi serviciu, e normal sa mergi acolo unde ti se ofera mai ieftin! Adica, daca de exemplu, la Carrefour e o ciocolata la 10 lei si la Auchan aceeasi ciocolata e 5 lei, tu mergi sa o iei de la Carrefour? Pe bune acum. Turistii nu sunt niste catelusi fideli, i-ai mangaiat o data si gata, cad pe spate in fata ta. Nu, turistii sunt oameni care fac alegeri si cauta sa isi maximizeze experientele pe cat posibil. Si cu 20 euro pe care nu ii da in agentie, isi ia un suvenir sau iese in oras.
    Cum puteti scrie ca ‘nu ar fi fost frumos (..) sa li se dea teapa’ si ca merita sa le dea teapa? Pentru 20 de euro aia amarati pe care omul a decis sa ii economiseasca, tu spui ca merita sa ia teapa? Dar ce fel de om sunteti?! Adica ii vreti raul omului cand nu cumpara de la agentie? Foarte frumos!
    Sigur, exista unii care isi fac rezervari de bilete de avion singuri si iese prost. Se mai intampla, daca nu esti atent si nu le ai cu internetul. Dar va rog, nu va mai credeti Dumnezeu pe pamant ca sunteti singurii care sunt in stare sa emita un amarat de bilet de avion. Nu iti trebuie facultate, ci doar un pic de atentie. Am patit eu, personal, cand o persoana din agentie (ma rog, era vorba de compania aeriana, nu agentie de turism) care mi-a facut praf niste rezervari de era sa nu mai plec. Asa ca nu mai aveti impresia gresita ca sunteti niste guru ai biletelor de avion. Nu. Si da, 10-20 euro costa un suvenir frumos. Prefer sa il cumpar decat sa dau banii unei agentii, daca sunt perfect capabila si cu capul pe umeri sa imi scriu numele si numarul de pasaport intr-o casuta.
    Si de ce tot faceti atata referire la faptul ca romanul e auto didact si se pricepe la toate? Aveti ceva cu romanii in general? Nu de alta, dar o droaie de straini isi fac rezervari online de avioane, hoteluri etc. Sau ei au voie ca sunt straini si romanii trebuie sa stea cumintei, sa mearga la nenea agentul de turism ca el e mare si atotcunoscator.
    Iar cu Booking…pai, ca turist care isi rezerva singur, te cam informezi de ce e acolo. Vezi unde e hotelul, ca de-aia au harti incluse aceste site-uri, vezi cum arata, te uiti la ratingul hotelului, la ce spun oamenii, la ce comenteaza, nu gasesti un hotel si il rezervi ca ti-a placut tie cum se numeste. Ati fi uimita, dar oamenii care isi organizeaza singuri vacantele sunt destul de orientati, cauta oferte, le compara, in general GANDESC cand fac o rezervare. Imi pare rau ca aveti aceasta parere ca turistii sunt asa o masa amorfa si fara creier.
    Iar dupa rezervare, normal e sa iti iei toate informatiile despre hotel direct de pe site-ul hotelului. Adica si numar de telefon si cu cateva zile inaintea plecarii sa ii suni sa vezi cam care e treaba, daca au rezervare sau nu. Eu fac asta de ani de zile si inca nu am dormit in boscheti, sistemul functioneaza!
    Da, corect, majoritatea oamenilor se asteapta sa dea 100 euro si sa aiba conditii de 5 stele. Dar sa nu vorbim de unde te trimite sau nu agentul de turism. Niciun agent nu stie toate hotelurile din lumea asta. Majoritatea tot dupa nota de pe Booking sau alte site-uri de gen se orienteaza.
    Si vad ca vorbiti de agentii tour operatoare si detailiste…pai daca oamenii nu stiu sa isi emita biletul singuri, sunt simpli si vin singuri si nebanuitori la o agentie care vinde tenerife cu 400 euro, cum va astetati sa stie ce e acela un tour operator? Sincer vorbind, cand am lucrat in agentie (tour operator), am fost uimita ca multi nu stiau care e diferenta dintre tour operator si detailist.
    Si revin – cum adica e deplorabil ca oamenii vor sa cumpere mai ieftin si ca nu sunt fideli unei agentii?? Pai ce, agentia e mama sa fac frumos pe langa ea? Esti in stare sa imi oferi ce vreau? Nu? La revedere! Mai sunt inca T agentii care poate ar avea posibilitatea. Cercetez piata si iau de unde imi convine, ca de-aia am trecut la democratie si la piata libera.
    Si da, turism inseamna fix asta. Iar atitudinea dvs. e una gresita. Poate e bine sa incercati sa nu mai vreti rau clientilor, sa acceptati ca ne-am mai dezmeticit si unii chiar sunt capabili sa calatoreasca si pe cont propriu.
    Chiar alaltaieri, o prietena vroia sa plece in Grecia cu o mare agentie de la noi (tour operator, de multi ani pe piata, aflata in toate top dupa valoarea incasarilor). Si-a intrebat agenta saptamana trecuta – doamna, se face excursia? Se ocupa autocarul. Agenta: Da, sigur ca se face! iar cu 2 zile inainte de plecare primeste mail ca a fost un nr mic de participanti, nu s-a ocupat autocarul si se anuleaza excursia. Si i-a oferit niste mizerii de optiuni, statiuni in care prietena mea oricum mai fusese in anii anteriori.
    Asta clar NU este turism. Abia asta nu e, cand vine o agentie si isi bate joc de tine, iti anuleaza tot cu 3 zile inainte sa pleci. Si te gandesti ca, daca ditamai agentia ultra cunoscuta face asta, la ce sa te astepti de la celelalte?
    Sincer, eu prefer sa ma ocup singura de toate aranjamentele. Nu am fost agent de turism, am lucrat in agentie pe un alt post, asa ca nu pot spune ca ma pricep mai bine decat alti oameni. Sunt ca toata lumea pentru care 20 euro (adica 100 de lei) conteaza, pentru ca am muncit pentru ei si prefer sa ii cheltuiesc pentru mine si placerea mea decat sa ii dau altora.
    Daca apare vreo problema, mi-am facut-o cu mana mea, o accept, mi-o asum, incerc sa o rezolv cum pot. Tot e mai bine decat sa isi bata altcineva joc de nervii, banii si timpul meu.
    Asadar, stimata doamna, nu stiu ce ati vrut sa demonstrati cu acest articol, insa pe mine m-ati convins inca o data ca trebuie sa stau departe de agentii. Va urez succes in continuare!

    • amethyst

      Eu va multumesc din suflet doamna pentru comentariu. Este intr-adevar punctul dvs de vedere si vi-l respect. In viata nu poti sa multumesti pe toata lumea si eram sigura ca acest articol va starni si reactii urate. Dar nu ma deranjeaza catusi de putin. Sunt totusi aspecte pe care nu le-ati inteles si as tine sa le clarific:
      1. Cand am spus ca romanul este auto-didact am si dat exemplu concret. Suntem cadru didactic de meserie sa zicem, dar ne pricepem sa fim si doctor si instalator. Pai hai sa lasam totusi doctorul sa ne spuna cum sa ne tratam de boala, nu sa luam noi de capul nostru tot felul de medicamente, ca e posibil sa ne imbolnavim si mai rau, zic eu. Nu am nimic cu romanii doamna, ca si eu sunt romanca si chiar sunt mandra de cei care stiu sa isi depaseasca conditia. Eu am o problema cu cei care vin la mine sa-mi ceara un pret pe un bilet sau pe o cazare, si daca e mai scump chiar si cu cativa euro fata de ce au gasit ei pe nu stiu ce site, imi zic “lasa ca mi-l fac eu singur”, la care eu nu am absolut nicio problema. E liber sa faca ce vrea. Dar dupa aia cand se intoarce peste cateva zile cu biletul in mana la mine cerand ajutor ca l-a gresit si sa stau eu sa sun pe banii mei la compania aeriana ca sa-i rezolv problema, atunci nu mi se mai pare deloc ok. Nu este obligatia mea sa-l scot din necaz. Sa se descurce tot singur, daca a zis ca el se pricepe. Stiti cate cazuri d-astea am doamna la agentie lunar? Multe! De aici si nervii mei.
      2. Nu poti sa faci comparatie intre o ciocolata si un pachet de servicii turistice. Ciocolata e aceeasi daca e facuta de aceeasi firma, logic, dar un pachet turistic nu este acelasi mereu, este poate hotelul acelasi, dar difera compania aeriana si serviciile oferite la bord, orarul de zbor in sine, difera poate si transferul, difera si prin faptul ca unele au incluse asigurarile medicale si storno, pe cand altele nu. Si poate de aici apare si o diferenta de pret. Nu poti sa faci asadar o astfel de comparatie, este pur si simplu stupida. Vorbim despre lucruri cu totul si cu totul diferite.
      3. Intr-adevar, nici noi agentii nu stim toate hotelurile din lumea asta si in multe cazuri ne folosim de site-uri precum Tripadvisor ca sa vedem ce cotatii au anumite hoteluri, daca merg recomandate sau nu turistilor. Un agent de turism serios nu va vinde NICIODATA unui client un hotel care este slab cotat pe piata. Pt ca noi nu vrem raul turistilor asa cum ma acuzati, ci din contra! Noi le vrem binele, vrem sa se bucure de vacanta si sa aprecieze sfaturile si munca noastra. Sa ni-i castigam de clienti fideli, ca asta isi doreste orice companie nu? Pentru asta muncim cu totii. Plus ca un agent care isi iubeste meseria, merge an de an in acele info-tripuri (pe bani!), care sunt special facute ca sa mergi si sa vezi cu ochii tai destinatia si hotelurile, sa stii tu ce sa le recomanzi in cunostinta de cauza. Dar iarasi, orice padure isi are uscaciunile ei. Asa cum sunt si doctori prost pregatiti, asa sunt si agenti slabi sau fara experienta si recomanda prost. Eu in acest articol vorbesc strict din punctul meu de vedere.
      4. Iar cand spuneti ca un agent i-a spus doamnei ca sigur se face plecarea si cu 2 zile inainte i-a spus ca nu se mai poate, aici poate sunt ei de vina, nu am de unde sa stiu – dar la fel de bine au putut aparea situatii care nu tin de ei: anularea unor rezervari, nerespectarea conditiilor de plata, si multe altele pe care dvs ca om normal nu aveti de unde sa le stiti. Dedesubturile astea le stie doar agentia si persoana care se ocupa de destinatia respectiva. E foarte usor sa acuzi fara sa stii de fapt ce este in spatele unei anulari. Credeti ca agentia vrea sa anuleze? Pai nu e in interesul ei sa faca plecarea si sa castige bani?
      Iar cu ce am vrut eu sa demonstrez cu acest articol, nici nu trebuie sa intelegeti. Au fost multi altii care au inteles. Eu mi-am exprimat niste pareri despre niste probleme pe care le intampin in meseria mea constant, prin faptul ca turistul face niste alegeri neinspirate si apoi vine la agentie sa il scoata ea din belea. Pai imi cer scuze, dar nu este responsabilitatea mea.
      Si daca va imaginati ca o agentie de turism este un bazar turcesc, in care turistul crede ca merge sa ne tragem de sireturi ca la piata si sa negociem reduceri imaginare si sa refuzam sa platim anumite taxe pt ca asa vrea muschiu’ meu, atunci va inselati. Eu nu cred ca la intretinere cand va duceti sa va platiti factura, stati sa va tocmiti la bani.
      In fine, aceasta discutie chiar nu isi are rostul. Dvs sunteti libera sa credeti ce vreti, este dreptul dvs, eu sunt libera sa imi exprim parerea, bazata pe n cazuri aparute zi de zi in experienta mea.

    • Un agent de turism

      Citit 3 minute… Plictisit total! M-am oprit la ciocolata din carrefour. Sunt convins ca doamna merge la auchan si negocieaza ciocolata la 5 lei. Dar sper ca doamna sa nu apeleze niciodata la o agentie de turism si singura ei vacanta sa fie la Techirghiol.

      • un agent de turism

        si inca un lucru…doamna serban, cand o vacanta se ridica la 1500 EUR, tu ca turist, ca parte din “marele circuit al economiei de piata, unde pretul face legea”, ai beneficiat de o consultanta turistica, in haosul de oferte si destinatii, cineva (un agent de turism) te-a dus pe calea cea dreapta, te-a scos la mal si pe baza dorintelor tale, acel agent ti-a propus o vancata potrivita (in cateva minute / zeci de minute in functie de disponibilitati, la care are acces), pe care tu ca si turist o accepti. Tu ca turist ai profitat de cunostintele unui agent de turism (care au fost dobandite si prin sacrificii financiare) pentru a alege vacanta potrivita familiei.
        Si acum vine intrebarea fireasca: merita sa te lipsesti de cei 20 de EUR (care la un calcul simplu reprezinta 1.33 % din valoarea vacantei – 1.33% !!!!!) si sa ramai pe mainile unui agent de turism care iti cunoaste nevoile, il cunosti si tu de asemenea si te-a convins de cunostintele pe care le are, experienta, si corectitudinea de care a dat dovada de-a lungul relatiei voastre profesionale? Merita sa iti risti vacanta pe care o astepti de 1 an pentru 20 EUR ? Merita sa pierzi 1500 EUR pentru 20 EUR ?

        P.S. Sunt convins ca sunteti adepta lozintii “clientu’ vostru – stapanu’ vostru”

        • Oana Serban

          Din nou, nu sunteti in tema.
          Cand o sa imi permit o vacanta de 1500 euro, intr-adevar nu o sa ma uit la inca 20. Dar momentan nu am ajuns acolo si 20 euro nu sunt chiar maruntis. Pentru mine, la fel ca si pentru multi altii.

          Si nu vad care e problema cu clientul nostru, stapanul nostru. Nu sunt adepta acestei lozinci, nu stiu de unde ati scos-o (probabil vine din faptul ca nu ati citit ce am scris..). Am zis ca un client are dreptul sa aleaga de unde cumpara.

        • Oana Serban

          Oricum, cam multa inversunare la dumneavoastra. Cred ca sunteti unul din cei care spera ca oamenii sa fie tepuiti daca nu cumpara de la dvs.
          Ciocolata era un exemplu la scara mica despre cum functioneaza piata. Daca nu sunteti in stare sa cititi printre randuri si sa extrageti esentialul…abtineti-va!

          • un agent de turism

            Doamna Serban, oare si unui medic care are in spate cativa ani (vreo 10) de activitate ati avea curajul sa ii spuneti ca nu este in tema cu ceea se mananca spitalul unde v-a primit pentru consult? 1500 EUR reprezinta tariful pentru o vacanta la un hotel decent. In lunile Iulie/August este tariful mediu pentru o vacanta. Nu contesc ca sunt oameni pentru care si 20 EUR sunt bani. DAR !!! se pare ca nu intelegeti in totalitate ce inseamana economia de piata, ce inseamna cerere si oferta, ce inseamna sa stai 20-30 de minute intr-o agentie de turism si sa primesti informatii si consultanta (consiliere) pentru o viitoare vacanta. Iar apoi sa te ridici, eventual sa zici un multumesc, si sa pleci cu temele facute (cu ajutorul agentului) si sa iti rezervi vacanta pe site-ul http://www.vreau-vacanta-gratis.ro pt ca acolo e cu X mai ieftin. Daca intelegeti economia de piata, societatea comerciala care v-a oferit consultanta GRATUITA, din ce venituri sa isi plateasca utilitatile, taxele, impozitele, angajatii, etc ??? Inversunarea mea este fata de cetatetnii care au comportamentul care ar fi cel mai potrivit la piata, care vine, iti pipaie, iti strange toate rosiile, le aseaza inapoi haotic, si pleaca la 4 tarabe mai incolo ca rosiile sunt mai ieftine si te lasa cu ochii in soare cu paguba pe masa. Din pacate, in viitorul indepartat nu vom scoate comportamentul de “atotstiutor” din mentalul national. Cand e meci de fotbal sunt in tara 21 de milioane de albitri, cand sunt alegeri sunt 21 de milioane de analisti politici. Daca ti s-a fisurat teava de gaz acasa – cheama un instalator, daca nu mai porneste masina – hai la service, daca te inteapa la inima du-te la medic, daca vrei o vacanta hai in agentie si aprecieaza ca cineva pe care il platesti (modic) iti face un serviciu profesional.
            Ca sa inchei, ceea ce imi doresc este ca fiecare cine doreste sa mearga intr-o vacanta – sa mearga in vacanta potrivita lui si bugetului familiei. Din pacate sunt si agentii rau intentionate care nu si-ar duce planul la capat daca nu ar fi naivii care considera pretul real la o vacanta in Tenerife ca ar fi 400 de euro. e ca si cum ai cumpara o casa cu etaj la 5000 de euro. Din pacate unii nu au acel beculet in cap care sa se aprinda cand ceva nu miroase a bine!

      • Oana Serban

        Daca nu ati citit tot, nu vad de ce mai comentati. Vorbim fara sa fim in tema.
        Da, exact asta fac, negociez pt ciocolata. V-ati prins.
        Vacanta la Techirghiol puteti sa o faceti dumneavoastra oricand, dar multumesc pentru gandurile bune.

  4. unu

    Cred ca am peste 30-40 de rezervari facute prin booking, in Europa, si, surpriza!, n-am avut vreodata nici cea mai mica problema! Chit ca a fost in Germania, in Italia, Austria, Olanda, Turcia, Romania, ca au fost hoteluri sau pensiuni. Deci, asta pica, cel putin din experienta mea….

    La fel, daca nu esti genul de sindicalist obisnuit doar cu plaja de la Saturn, atunci sunt mici sanse sa te pacalesti cand iti rezervi un bilet de avion pe net… Asa ca sa lasam moale ideea ca tipu` de la agentie e singurul capabil sa te scoata din belea…

    La faza cu agentii fantoma iti dau dreptate. De regula, atunci cand alegi sa dai niste bani pe o vacanta, fie ca sunt 400 E sau 1000 E, te informezi un pic in stanga si in dreapta inainte sa faci pasul. Iar internetul, la cat de mare e el, iti poate oferi cam toate informatiile necesare. Si, logic, trebuie sa fii un pic cam Haplea sa te arunci cu capul inainte la un “chilipir”, in conditiile in care e evident faptul ca pretul vacantei e unul mult subevaluat.

    • un agent de turism

      felicitari pentru cele 30-40 de rezervari! in capul meu calculez ca in ultimii 3 ani, ati fost plecat in fiecare luna, cel putin o data. Sau in ultimul an, ati avut in medie cam 3 cazari /luna. Deci, romanul corporatist (nu sinducalist) calatoreste!
      Rambo cand a fost impuscat in stomac si-a scos sigur glontele, s-a dezinfectat si bandajat singur, asa ca, sa lasam moale ideea ca tipu’ in halat alb cu stetoscop la gat e singurul capabil sa te scoata din belea!
      Agentul de turism, SIGUR, e mai capabil sa gaseasca solutii unor situatii exceptionale, in comparatie cu un un turist “civil”. Cunoste procedurile de lucru cu companii aeriene, reglementari, numere de contact hotelieri, manageri, etc. Iar pe langa toate astea are si suportul legal de se implica intr-o situatie pentru turistul lui. Si o va si face!

  5. alex

    Onor turistilor care stiu ce vor si se descurca singuri, dar eu am inteles aricolul conform situatiilor nu mai tarziu de saptamana trecuta:

    Doua familii vor un hotel, 4 nopti intr-o capitala europeana scumpa. A venit, le-am recomandat hotel bun, testat de noi, tarifele mai mici decat pe booking, le-am spus cum se ajunge de la aeroport, pe harta, cu metroul, unde pot manca, de unde sa inceapa vizitele, etc. au stat 1 ora.

    Dupa 2 zile suna ca au gasit ei pe booking (sotiile de fapt) acelasi hotel dar muuult mai ieftin. Ok, sunt banii dumneavoastra!
    Ieri, sambata 18 iulie 2015, (conform comentariului de mai sus ca te ridica de la masa), ma suna, ca ei au ajuns la hotel, au camere, dar culmea, camerele nu au ferestre :))), si ei chiar nu pot dormi acolo, ca e oribil, sunt ca niste cutii de chibrituri, asa ca, sa vorbesc eu la hotel, sa le schimbe camerele, ca pot costa ORICAT, numai sa ii mute. Hotelul, fully-booked, de aia nu mai puteau ei, cazarea era non-refundable….asta la vista baby.
    Ce credeti ca am facut ieri toata ziua? Am cautat cazare, pentru ca ei nu voiau sa stea acolo. In aceeasi zi, camerele costau enorm. Si ei erau oameni pentru care 20 de euro chiar conteaza.
    Si, stimata doamna Oana Serban…. si asta poate fi privita ca o diferenta dintre ciocolata de la Auchan si Carrefour….doar ca diferenta e cateva sute de euro.

    Si exemplele pot continua, articolul la asta se refera, cred eu, nu la orice turist roman, ci doar la aceia care te suna sa te intrebe cat e un bilet la Aegean si apoi iti spune triumfator ca a gasit el mai ieftin, iar in 3 zile vine cu coada intre picioare sa ii cumperi tu bagaj, ca de-aia era biletul lui mai ieftin, dar si-a dat seama abia dupa ce l-a luat.

    • amethyst

      Va multumesc dnul Alex! Exact despre asta este vorba in articolul meu. Nu despre turistii descurcareti care isi fac singuri rezervari, ci despre aceia care (dupa ce te-au muncit pe tine cateva ore sau zile ca sa le dai mura-n gura tot) isi fac rezervari singuri si apoi vin cu capul plecat sa le rezolvi tu problema ca ei sunt deja depasiti de situatie. Ca nu au vazut in sistem ca acea camera era economy room – adica situata pe la parter sau subsol, de multe ori fara geamuri si cu vedere pe la ghena de gunoi, sau pe la vreo mansarda tot asa mai inghesuita, sau ca era non refundable si nu le mai da nimeni banii inapoi, etc. Si la biletele de avion la fel, eu am dat exemple de oameni care si le-au emis singuri si au venit la agentie sa sun eu la companie si sa verific de ce nu mai poate sa-l modifice, de ce nu o lasa sa faca check-in, de ce nu ii apare bagajul de cala si tot asa.
      Noi, agentii de turism, cu genul acesta de probleme ne confruntam frecvent si oamenii nu inteleg ca munca noastra nu este gratuita. Agentia de turism nu este egal punct de informare turistica.

    • un agent de turism

      Domnule alex, ai perfecta dreptate. Stima celor care se descurca singuri; stima acelor persoane care isi rezerva singuri online bilete de avion, cazari, transferuri, cazari, bilete de intrare, concerte, etc. DAR, sper ca lumea sa inteleaga ca atunci cand faci ceva cu mana ta … trebuie sa iti asumi acel lucru!!! Sunt n cazuri de bilete WizzAir gresite (nume, bagaje, check-in-uri online , etc) si vin acei cetateni in agentii sa se scuze ca … ei au facut corect doar ca au miscat scroll-ul de la mouse si a sarit cu o luna data de plecare si sa ii ajutam sa corecteze / sau ca nu stiau ca trebuie trecut numele complet la bilet. In mod normal, nu te bagi. Capu face – capu trage. Dar multora li se face mila si ii mai ajuta, cum poate fiecare. Dar desteptii uita! Si nu se mai gandesc ca la urmatorul bilet sa ma intorc la ciumpalacu ala de m-o ajutat… si iar il fac singuri, iar roata se reia. (patit pe prorie piele).

      Booking-ul e o loterie. Cine stie putina hotelarie stie ce face booking-ul in spate. Cunosc cazuri de overbooking, cazuri de blocat suma (~900 EUR) la rezervare, iar la hotel la check-out la receptie li s-a solicitat suma de bani pentru ca fatuca de acolo zicea ca bookingul nu trage banii de pe card doar ii blocheaza, si serviciile nu sunt paltite. Au platit, bineinteles, iar acasa dupa 2 zile si-au dat seama ca banii i-au fost trasi de pe card si astfel au paltit de 2 ori cazarea. Exact, a durat 9 saptamani pana bani le-au fost inapoiati! Sa nu mai vorbim de bani blocati, mailuri la booking/ hotel si drumuri la banca, si documente stranse si scanate si trimise in stanga si dreapta.

Lasati un comentariu

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>